Jak zmotywować się do pójścia na siłownię samemu?

1. Pomyśl o swoich celach

Myślenie o celach po okresie regularnego uczęszczania na siłownię pomoże Ci być bardziej entuzjastycznym w ciągu pierwszych kilku miesięcy. Staraj się, aby te myśli skupiały się na osobistych korzyściach, takich jak poprawa zdrowia i zadowolenie z samodoskonalenia.

2. Znajdź ubrania, które lubisz

Jednym ze sposobów na zwiększenie chęci pójścia na siłownię jest znalezienie ubrań, które lubisz i które są wygodne dla Twojej codziennej rutyny treningowej. To dlatego, że kiedy nosisz ubrania, które lubisz, twoja samoocena jest wzmocniona i masz motywacje do wykonywania ćwiczeń.

3. Kawa przed treningiem

Kofeina ma właściwości, które aktywują układ nerwowy. Nawyk picia kawy co najmniej godzinę przed wyjściem na siłownię prowadzi do lepszego usposobienia do wykonywania rutynowych czynności w ciągu dnia. Należy jednak uważać na jakość i ilość dodawanego cukru.

4. Ustanowienie stałego harmonogramu

Staraj się chodzić na siłownię o tej samej porze każdego dnia. W ten sposób zaprogramujesz swój mózg, aby przystosował się do nowego nawyku. Kiedy już będziesz chodzić na siłownię przez jakiś czas (około 21 dni), zobaczysz, o ile łatwiej i naturalniej będzie Ci się trzymać codziennej rutyny treningowej. W innym artykule wyjaśniliśmy również, dlaczego warto iść na siłownię z kimś bliskim? Dowiedz się tego.

5. Zjedz banana przed treningiem

Banany są ważnym źródłem potasu, który pomoże Ci uniknąć zawrotów głowy i braku sił podczas ćwiczeń. Zaleca się spożywanie go na pół godziny przed wyjściem na siłownię.

6. Słuchaj muzyki przed i w trakcie treningu

Muzyka jest niezwykle motywująca. Wiadomo, że wielu wyczynowych sportowców słucha swojej ulubionej muzyki na kilka minut przed rozpoczęciem treningu. Ideałem jest posiadanie miksu z inspirującymi i motywującymi piosenkami, których można słuchać podczas przygotowań. Jednak podczas ćwiczeń, o ile nie są one bardzo powtarzalne (bieganie, rowerek treningowy, itp.), najlepiej jest unikać rozpraszania uwagi i koncentrować się na wykonywanych ruchach.

7. Postaw sobie wyzwanie

Wyzwania pomagają nam utrzymać motywację, biorąc pod uwagę fakt, że w miarę zbliżania się do osiągnięcia celu, satysfakcja wzrasta. Osobiste wyzwania motywują nas do bycia lepszymi każdego dnia, ale należy dbać o to, by podążać za rozsądną krzywą trudności.