Kobiety stanowią 38 procent fanów piłki nożnej na całym świecie. To jeden z wyników badania wśród ponad 20.000 respondentów w 21 krajach.
Liczby te oznaczają, że 300 milionów z prawie 800 milionów fanów piłki nożnej to kobiety. Czasy, kiedy piłka nożna była wyłącznie męska, już dawno minęły. Na całym świecie mniej więcej taka sama liczba mężczyzn i kobiet kibicuje swoim drużynom narodowym. Sukces w piłce nożnej we własnym kraju tworzy tożsamość narodową i mobilizuje całe narody.
Na przykład w różnych turniejach organizowanych przez FIFA liczba kobiet jest prawie równa liczbie mężczyzn. Około połowa osób zainteresowanych Mistrzostwami Świata FIFA to kobiety. Ponadto, Mistrzostwa Świata Kobiet przyciągają dużą liczbę fanek, szczególnie na rynkach wschodzących, takich jak Brazylia (28 milionów), Chiny (77 milionów) i Meksyk (11 milionów). Czy twoja dziewczyna, lub żona nie lubi piłki nożnej? Sprawdź, jak przekonać płeć piękną do tego sportu.
Widoczne jest również duże zainteresowanie kobiet piłką klubową. Na przykład Chinki interesują się Premier League, podczas gdy Argentynki pasjonują się swoją własną ligą. Ponad jedna trzecia osób zainteresowanych hiszpańską La Liga to kobiety.
Stanowi to ponad 48 milionów fanek w 20 krajach objętych analizą. Kobiecy kibice piłkarscy mogą być uważani za idealnych konsumentów, ponieważ ich wydatki są wyższe niż przeciętne. Przyczyna leży w grupie wiekowej, ponieważ duża liczba fanek piłki nożnej jest w wieku poniżej 30 lat. W związku z tym kobiety stanowią ogromny potencjał jako grupa kibiców zarówno dla firm, jak i klubów.
Ten potencjał nie został jeszcze efektywnie wykorzystany. Nowe sektory biznesu będą coraz więcej inwestować w piłkę nożną. Obserwujemy rosnące zainteresowanie firm odzieżowych, jubilerskich, a także ogrodniczych piłką nożną jako środkiem marketingu. Kobiecy kibice piłki nożnej na całym świecie wykazują coraz większe zainteresowanie modą i ubiorem, które jest wyższe niż zainteresowanie kobiet w ogóle, a kibiców piłki nożnej w szczególności. Firmy muszą wykorzystać to zainteresowanie.